Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 14, 2020
Obraz
KLASA VI  TEMAT: Sąsiedzi Polski. Dziś mamy siedmiu sąsiadów: Ø Niemcy Ø Czechy Ø Słowacja Ø Ukraina Ø Białoruś Ø Litwa Ø Rosja Niezależnie od liczby i rodzaju sąsiadów, ze wszystkimi należy starać się utrzymywać przyjazne stosunki, jak w codziennym życiu ludzi. Oczywiście zdarzają się problemy i kwestie sporne, które mącą nasz spokój. Trzeba jednak zawsze dążyć do mądrego rozwiązywania tych problemów, aby żadna ze stron nie była pokrzywdzona i żeby można było żyć obok siebie w zgodzie jak żyją zwykli ludzie. ZADANIE Z jakim sąsiadem Polski graniczy nasze miasto? To już nasza ostatnia lekcja geografii w tym roku szkolnym. Mam nadzieję, że tak jak ja lubicie geografię.
Obraz
KLASA V TEMAT: Krajobraz wysokogórski himalajów Himalaje to najwyższy łańcuch górski na Ziemi oraz rozciągające się na ponad 2,5 tys. km długości i około 250 km szerokości pasmo górskie w południowej Azji. Himalaje oddzielają równiny subkontynentu indyjskiego od płaskowyżu tybetańskiego. Położone są na terenach należących do Pakistanu, Indii, Chin (Tybetu), Nepalu i Bhutanu. W Himalajach znajduje się aż 10 z 14 ośmiotysięczników świata, w tym najwyższy szczyt Ziemi - Mount Everest, wznoszący się na wysokości 8848 m n.p.m.
Obraz
KLASA VII TEMAT: Turystyka w Polsce. Turystyka to ważny dział usług, ściśle wiążący się z innymi ich rodzajami, np. transportem, hotelarstwem, gastronomią, handlem. Wyjeżdżając na wakacje, każdy z nas staje się turystą. Wszyscy lubimy wakacje i wakacyjne podróże – odpoczywamy, poznajemy nowe miejsca, nowych ludzi. Pod pojęciem walor turystyczny rozumiany jest obiekt lub zespół obiektów mający wartościowe cechy unikalne, dzięki którym wzbudza on zainteresowanie turystów. Wśród przyrodniczych walorów turystycznych Polski wyróżnić można kilka grup obiektów: ·       roślinność, a zwłaszcza lasy wraz zamieszkującymi je zwierzętami; ·       wody – morza, jeziora, rzeki wraz z wodospadami i źródłami, tereny podmokłe, podziemne wody mineralne; ·       formy terenu, np. pasma i masywy górskie, szczyty, przełęcze, doliny, kotliny, wyżyny, wydmy, plaże; ·       formy skalne, np. głazy narzutowe, gołoborza, jaskinie, ostańce; ·       czyste powietrze, cisza i spok
Obraz
KLASA IC TEMAT: Międzynarodowe formy ochrony przyrody. https://prezi.com/ce24e9gy8s6r/miedzynarodowe-formy-ochrony-przyrody Zachowanie różnorodności biologicznej leży we wspólnym interesie wszystkich ludzi. Międzynarodowa współpraca ma kluczowe znaczenie dla zachowania różnorodności biologicznej. Zrównoważony rozwój ma zapewnić odpowiedni standard życia współczesnym społeczeństwom oraz korzystanie z zasobów przyrody kolejnym pokoleniom. Idea zrównoważonego rozwoju została upowszechniona po Szczycie Ziemi w 1992 r. w Rio de Janeiro, a jej wdrożenie stało się możliwe dzięki Konwencji o różnorodności biologicznej i Agendzie 21. W krajach Unii Europejskiej z ochroną przyrody związane są przede wszystkim dyrektywy ptasia i siedliskowa, na których podstawie została utworzona sieć obszarów chronionych Natura 2000. Konwencja waszyngtońska (CITES) reguluje handel dzikimi i zagrożonymi wyginięciem gatunkami roślin i zwierząt, ich częściami oraz produktami z nich w
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Powtórzenie wiadomości o krajach polarnych.
Obraz
KLASA VII TEMAT: Wpływ transportu na rozwój przemysłu i usług. Rozwój gospodarki jest uzależniony od usług transportowych. Transport to przewóz osób i towarów. Ma on wielkie znaczenie zarówno dla praktycznie całej gospodarki, jak i dla codziennego życia zwykłych ludzi. Przewóz osób obejmuje m.in. dojazdy do pracy czy szkół, a także wyjazdy wakacyjne, weekendowe czy chociażby na zakupy. Przewóz towarów to przede wszystkim dostawy dla przemysłu i usług, w tym handlu, a także dla indywidualnych odbiorców, np. przesyłki kurierskie. Jest zależny od rozwoju poszczególnych gałęzi gospodarczych, które napędzają powstawanie nowego zapotrzebowania na usługi związane z transportem krajowym oraz międzynarodowym. Wzajemna relacja transport a gospodarka to zamknięte koło, które wzajemnie się napędza i jest ze sobą powiązane poprzez ścisłą współzależność. ZADANIE Narysuj jeden z rodzajów transportu.