Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 5, 2020
Obraz
KLASA I B TEMAT: Dysproporcje w rozwoju ekonomicznym państw. Stopień rozwoju społeczno-gospodarczego poszczególnych państw decyduje o poziomie życia ich mieszkańców. Ludność krajów wysoko rozwiniętych ma zazwyczaj szeroki dostęp do różnych dóbr i usług. Natomiast znaczny odsetek mieszkańców państw określanych jako biedne żyją w skrajnej nędzy.  Z czego wynikają dysproporcje ?  Przyczyn dysproporcji w rozwoju społeczno-gospodarczych świata można doszukiwać się na wielu płaszczyznach. Pod uwagę należy wziąć przede wszystkim uwarunkowania :  * przyrodnicze , takie jak ukształtowanie terenu , klimat , występowanie bogactw mineralnych ,  * historycznych , między innymi kolonializm,  * kulturowe , na przykład religię , poziom wykształcenia społeczeństwa , podatność na wprowadzenie zmian ,  * polityczne , na przykład różnica pomiędzy gospodarką centralnie sterowana a gospodarką rynkowa , wojny domowe,  * ekonomiczne , czyli zasoby fin...
Obraz
KLASA VII  TEMAT: Hodowla zwierząt. Notatka do zeszytu: W produkcji zwierzęcej największe znaczenie odgrywa chów: bydła,  trzody chlewnej,  drobiu;  bardzo niewielkie znaczenie odgrywa obecnie chów: owiec (w latach 90. nastąpiła bardzo drastyczna redukcja stad),  kóz,  koni,  królików i zająców,  pszczół. W Polsce chów prowadzony jest: przede wszystkim w:  kierunku mleczarskim (chów bydła),  kierunku mięsnym (chów trzody chlewnej, drobiu oraz także i bydła) – na tzw. żywiec rzeźny,  w minimalnym stopniu w: kierunku rekreacyjno-sportowym. Zadanie: Wymień kilka produktów mleczarskich. Spróbuj wykonać ćwiczenie 1 ze strony  https://epodreczniki.pl/a/chow-i-hodowla-zwierzat-w-polsce/DwN790Alx
Obraz
KLASA VIII TEMAT: Ludność Ameryki. Zapoznajcie się z prezentacją: https://prezi.com/kwb-zkaowl2i/ludnosc-i-urbanizacja-obu-ameryk/ ZADANIE: Aby utrwalić wiadomości możesz przeczytać informacje i spróbować zrobić ćwiczenie 9 i 10 ze strony: https://epodreczniki.pl/a/ameryka-polnocna-i-ameryka-poludniowa---zroznicowanie-ludnosci/DutXdbKsH